سئو چیست و چه فایده ای برای وب سایت دارد؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 140
نویسنده : websazaan

مزایای سئو برای وب سایت های شرکتی و فعالیت های تجارت الکترونیک
سئو سایت دارای مزایای بسیاری برای وب سایت های فردی است، به ویژه وب سایت های پروژه ها و فعالیت های تجاری، زیرا منبع اصلی بازدید از وب سایت است که علاوه بر این، از طریق بازدید رایگان (ترافیک ارگانیک رایگان) به افزایش سود شرکت ها و پروژه های تجاری کمک می کند. به گزینه های دیگر برای بهره مندی از موتورهای جستجو از طریق کمپین های بازاریابی موتورهای جستجو از طریق کمپین های تبلیغاتی پولی.

به عنوان مثال، با پیکربندی سایت خود برای موتورهای جستجو و رقابت برای کلمه کلیدی با حجم جستجوی 1000 جستجو در ماه، به 10000 بار در صفحه اول نتایج جستجو برای آن کلمه کلیدی در مقابل مشتریان بالقوه دست خواهید یافت.



اگر فرض کنیم که نرخ کلیک صفحه وب سایت شما (CTR%) در سه نتیجه جستجوی اول، 10 درصد از بازدیدها (1000 بازدید از سایت شما) باشد، که کمتر از نرخ کلیک واقعی در سه نتیجه جستجوی اول و درصد تبدیل های تکمیل شده مانند خرید محصولات کسب و کار شما یا اشتراک خدماتی که ارائه می دهید تنها 10 درصد است یعنی 100 عملیات تکمیل شده و سود حاصل از هر فرآیند تکمیل شده 100 دلار است. از طریق بازدید رایگان و بدون متحمل شدن هزینه تبلیغات گران برای بازاریابی وب سایت شما، موتورهای جستجو 10000 دلار در ماه (120000 دلار در سال) خواهد بود.

علاوه بر سود مالی، افزایش تعداد بازدید از وب سایت، یک پایگاه فالوور برای کسب و کار شما ایجاد می کند که علاقه مند به محتوای متمایز (پست های وبلاگ) که به طور غیرمستقیم محصولات و خدمات کسب و کار شما را تبلیغ می کند، علاقه مند هستند. سوالات مشتریان بالقوه در زمینه تخصص و کسب و کار شما و اعتماد مشتریان به طور خودکار افزایش می یابد و با انتشار برداشت مثبت در مورد پروژه یا کسب و کار شما، تبلیغات رایگان می کنند.



رقابت برای اولین نتایج در صفحات جستجو بسیار زیاد است، بنابراین فرآیند بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو (SEO) نیازمند تلاش مستمر و افراد متخصص و با تجربه در زمینه سئو برای فعالیت ها و پروژه های تجاری بزرگ، اما برای سایت ها و وبلاگ های نوظهور است. در پاراگراف های بعدی این مقاله نکاتی را توضیح خواهیم داد که از طریق آنها می توانید سایت خود را متناسب با نیازهای موتورهای جستجو بهبود بخشید و تجربه مرور مثبتی را برای بازدیدکنندگان سایت فراهم کنید.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
موتورهای جستجو سایت هایی را جستجو می کنند که حاوی موضوعات مرتبط با آنچه کاربر موتور جستجو جستجو می کند، آنها را مرتب کرده و با توجه به کیفیت محتوا و میزان موفقیت سایت به صورت سازمان یافته و نمایه شده به خواننده نشان می دهد. فرآیند سئو.

این فرآیند توسط به اصطلاح عنکبوت‌های جستجو مسئول خزیدن و ردیابی لینک‌ها بین صفحات مختلف سایت یا در یک سایت واحد انجام می‌شود و به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند تا صفحات محتوای تازه ایجاد شده یا اصلاح شده شما را با استفاده از ابزار بازرسی URL در خزیدن و فهرست‌بندی کنند. پلت فرم Google Search Console با هدف ایندکس کردن صفحات وب سایت شما در عرض چند دقیقه و نمایش در نتایج جستجوی هدفمند در مقابل مشتریان بالقوه در صورت پیشی گرفتن از سایت های رقیب در اسرع وقت (در عرض یکی دو روز) عبارات جستجو در معیارها و فاکتورهای رتبه بندی صفحات سایت در نتایج تحقیقات مختلف که در پاراگراف بعدی توضیح داده خواهد شد.

مهمترین فاکتورهای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج صفحه جستجو
فاکتورهای رتبه بندی نتایج صفحه جستجو
تلاش وب سایت ها در فرآیند سئو تضمینی برای ظاهر شدن آنها در اولین نتایج جستجو نخواهد بود مگر اینکه به تمام جزئیات توجه کنید و بر روی همه عواملی که بر رتبه سایت و صفحات مختلف آن در نتایج جستجوی مورد نظر تأثیر می گذارد تمرکز کنید. توسط مشتریان بالقوه که مهمترین آنها عبارتند از:

کیفیت محتواتاثیرگذارترین عامل در موفقیت تلاش‌های سئو، به‌ویژه سئوی درون صفحه، برای هر سایتی، کیفیت و ارتباط محتوا با آنچه بازدیدکنندگان با استفاده از کلمات کلیدی جستجو و عبارات جستجوی استفاده شده توسط مشتریان بالقوه جستجو می‌کنند، است.

تعداد و کیفیت لینک های خارجی (Backlinks Quality)
بک لینک ها یک شاخص مثبت از سایر سایت ها برای سایت شما هستند و گواه کیفیت و ارتباط محتوای سایت برای بازدیدکنندگان سایت های دیگر هستند و علاوه بر این که دومین عامل مهم در موفقیت تلاش های وب سایت ها در فرآیند سئو و دستیابی به موفقیت هستند. بهترین رتبه ممکن در اولین نتایج جستجو

کیفیت محتوا اولین راه برای دریافت لینک های خارجی از سایت هایی با محتوای مرتبط علاوه بر افزایش تعداد به اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی است که به افزایش بازدید سایت و افزایش شانس دریافت لینک های خارجی با کیفیت بالا از سایت ها و انجمن هایی که دارای محتوا هستند کمک می کند. رتبه بالا (Domain Authority).



کیفیت لینک های خارجی از سایت ها و انجمن ها در مقایسه با تعداد لینک های خارجی تاثیر و اهمیت دارد.از جمله سایت هایی که می توانید قسمت هایی از محتوای سایت خود را منتشر کنید و لینک های خارجی با کیفیت بالا را به دست آورید:

این سایت با مرور از طریق تلفن همراه سازگار است (موبایل فرندلی)
درصد مرور وب سایت ها از طریق تلفن همراه روزانه در حال افزایش است و این امر بر الگوریتم های موتورهای جستجو تأثیر می گذارد که در آن صفحات وب سایت های سازگار با مرور از طریق تلفن های هوشمند خزیده شده و ایندکس می شوند (Mobile-First Index) و در صورت وجود سایت سازگاری با فاکتورهای تجربه مرور تلفن همراه مانند سرعت بارگذاری صفحه و پاسخگویی طراحی محتوا با دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش صفحات وب سایت شما را بهتر در نتایج جستجو نشان می دهد.

می‌توانید با تست Google's Mobile Friendly سازگاری با تلفن همراه را بررسی کنید، مشکلات مربوط به ناسازگاری تلفن همراه را شناسایی کنید و از Google AMP برای سرعت بخشیدن به بارگیری محتوای صفحه تلفن همراه استفاده کنید.

نگرانی های امنیتی
موتورهای جستجو اهمیت امنیت وب‌سایت‌ها و اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان سایت را توصیه می‌کنند و به بازدیدکنندگان سایت‌هایی که گواهی SSL ندارند توصیه می‌کنند اطلاعات شخصی را در این سایت‌ها ثبت نکنند، زیرا این گواهی فرآیند تبادل اطلاعات در وب‌سایت‌ها را به ترتیب رمزگذاری می‌کند. برای افزایش امنیت در طول تمام تجربیات مرور و هر سایتی که این گواهی را دارد به جای HTTP به URL صفحات HTTPS وب سایت اضافه می شود تا دلیلی بر امنیت سایت و همچنین برای دستیابی به رتبه بهتر در نتایج جستجو باشد.





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: